شناخت و درمان بیماری ها

روش شناخت بیماری و تکنیک درمان بیماری های مختلف

شناخت و درمان بیماری ها

روش شناخت بیماری و تکنیک درمان بیماری های مختلف

در درمونگاه سعی داریم شما را بیماری های مختلف آشنا کنیم و روش درمان بیماری های مختلف را آموزش دهیم

طبقه بندی موضوعی

بهترین راه برای درمان رگ های واریسی + علائم

سه شنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۸، ۰۹:۵۲ ب.ظ

ورید های واریسی، رگ هایی بزرگ و پیچ خورده هستند. این رگ ها با اینکه می توانند در هر جایی از بدن به وجود آیند اما اغلب در پا ها شیوع بیشتری دارند برای درمان رگ های واریسی چه کنیم؟رگ های واریسی به عنوان یک بیماری پزشکی جدی در نظر گرفته نمی شوند اما می توانند آزاردهنده بوده و به مشکلات جدی تری ختم شوند.

همچنین، از آنجایی که امکان دارد این رگ ها بسیار آشکار باشند، می توانند سبب ناراحتی یا احساس خجالت در افراد شوند. در ادامه می خواهیم سریعترین روش های درمان رگ های واریسی را توضیح دهیم

نشانه های رگ های واریسی :

رگ های واریسی به سادگی قابل مشاهده و لمس هستند. برخلاف  رگهای عنکبوتی که اغلب بی خطر می باشند، ورید های واریسی می توانند سبب علائم بسیاری شوند. علاوه بر آن، این موارد اغلب نشانه یک بیماری عروقی زمینه ای هستند.

  • خستگی پا ها
  • سنگینی پا ها
  • تورم پا ها
  • درد های عضلانی در شب
  • تغییرات رنگ در پوست
  • بروز زخم بر روی پا ها
  • راش پوستی
  • بروز احساساتی همچون سنگینی، سوزش و یا درد در پا

افراد مبتلا به رگهای واریسی پس از مدت زیادی ایستادن یا نشستن و در حمام کردن با آب گرم مخصوصا در هنگام شب از خستگی و سنگینی پا های خود رنج می برند. مچ پا نیز می تواند در هنگام غروب متورم شود زیرا آب بدن در بافت ها جمع می گردد. می توان با راه رفتن یا دراز کشیدن این علائم را برطرف ساخت. بسیاری از افراد مبتلا، از گرفتگی عضلات پشت ساق پای خود نیز در هنگام شب رنج می برند.

 

درمان رگ های واریسی چیست؟

درمان رگ های واریسی

درمان واریس پا بر اساس موارد زیر توسط پزشک تعیین می شود:

  • سن، سلامت عمومی و سابقه پزشکی
  • گستردگی وضعیت
  • علائم و نشانه ها
  • میزان تحمل به دارو های، فرایند ها یا درمان های خاص
  • انتظارات از دوره بیماری
  • نظر و ترجیحات شخص

 

درمان قطعی واریس پا

در صورت عدم وجود علائم، امکان دارد درمان پزشکی نیاز نباشد. با این حال، گاهی اوقات رگ های واریسی در صورت عدم درمان بدتر می شوند.

درمان پزشکی شامل موارد زیر می شود:

درمان واریس پا با بالا بردن پا ها

امکان دارد به فرد توصیه شود که 3 یا 4 بار در روز به مدت 15 دقیقه پا های خود را بالا تر از سطح قلب قرار دهد. در صورت نیاز به نشستن یا ایستادن برای مدتی طولانی در روز خم کردن گاه به گاه پا ها می تواند جریان خون را در گردش نگه دارد. در صورت ابتلا به واریس وریدی خفیف تا متوسط، بالا بردن سطح پا ها می تواند به کاهش تورم آن ها و برطرف ساختن دیگر علائم کمک کند.

درمان واریس پا با جوراب های فشاری

این جوراب های انعطاف پذیر، به رگ ها فشار وارد کرده و از تجمع خون جلوگیری می کنند. جوراب های فشاری در صورت پوشیده شدن به صورت روزانه می توانند موثر باشند.

درمان واریس پا با اسکلروتراپی

اسکلروتراپی رایج ترین درمان برای هر دوی رگ های واریسی و عنکبوتی می باشد. در این فرایند محلولی نمکی (سالین) یا شیمیایی به درون ورید های واریسی تزریق می شود. این رگ ها از آن به بعد خون را انتقال نداده و دیگر رگ ها کار آن ها را جبران می کنند.
تخریب حرارتی: انرژی امواج رادیویی یا لیزر ها می توانند برای درمان رگ های واریسی استفاده شوند. در این روش یک فیبر نازک از طریق یک کاتتر به درون ورید فرستاده می شود. انرژی امواج رادیویی یا لیزر ها برای انتقال حرارتی استفاده می شود که دیواره ورید های واریسی را از بین می برد.

درمان واریس پا با جراحی 

این روش یک جراحی جهت برداشتن رگ های واریسی است.

درمان واریس پا با لیزر

یکی از بهترین روشهای درمان واریس پا در سال 2019 درمان واریس پا با لیزر می باشد. در این روش نیازی به بستری شدن بیمار در بیمارستان نمی باشدو خطرات جراحی مانند بیهوشی را در بر ندارد.پس از ضدعفونی کردن محل رگ های واریسی کار با تزریق بی حسی موضعی آغاز می شود. لیزر واریس حدود یک ساعت زمان می برد. در این روش از امواج اولتراسوند جهت از بین بردن رگ های واریسی استفاده می شود.

درمان واریس پا با میکروفلبکتومی

در این روش ابزار های مخصوصی از طریق برش هایی کوچک با هدف برداشتن ورید های واریسی به آن ها وارد می شوند. این روش می تواند هم به صورت تنها و هم با روش بالا انجام شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی